Typy na jídla

23. května 2012 v 10:02 | FatLady |  Jak to vidí Kejt!
Ahoj kočky, dlouho jsem nepřidala článeček sem. Tak to teď napravuji. Dávám si pauzu, než se půjdu učit a tak mě něco napadlo. Tentokrát se asi zaměřím a trochu poradím těm z vás, kterým připadá, že jedí pořád to samé a zjišťují, že jim to až tak nevyhovuje. Dám sem pár typů, které so dělám já.

Proč je důležité při dietě jíst?

Už jsem o tom asi někde psala, ale i tak to zopakuji. Jíst se prostě musí a hlavně při dietě. Protože pokud hubneme, snažíme se cvičit, abychom dobrým výsledkům dopomohly a to nejde jenom tím, že snímě 2 jablka za den a jinak budeme knedlit u počítače, někde doma u televize, u knížky v posteli atd.
POhybem se spaluje energie získaná z jídla, proto, jste si mohli všimnout, že když docvičíte, máte za nějakou chvilku pocit hladu. Nejlépe se říká, že by se mělo cvičit hodinu po jídle a první jídlo po cvičení si dát přibližně po hodině, kdy se tělo hodí zase do klidového režimu, nespaluje tolik, čili po jídle nemáte znova hlad, jako byste 14 dní nejedly.

Snídaně

Dopoledne je nejlepší dát si pořádnou nálož sacharidů. Jedna by se měli konzumovat ve zvětšené míře do třech odpoledne, ale navíc pomáhají tělu, aby zůstalo plné energie a našemu mozku, aby zůstal soustředěný na práci a veškeré věci, co budeme dělat, proto je nejlepší se na sladkostech, ovoci atd. vyřádit dopoledne a já se to tak snažím dělat.
Moje snídaně jsou většinou nějaký jogurt, müsly s mlékem, cornflakes (ochucené - kuličky čoko, čoko lupínky,...) s mlékem, banánové lívance (zde), ovesná kaše (zde), tvaroh nebo zakysaná smetana s kakaem, různé mléčné rýže a mléčné krupičky z obchodů a domácí krupice. Tohle většinou doplním o ovoce, abych toho neměla málo a abych cukry doplnila ještě sacharidy jako je fruktóza.
Zásadně jsem se odnaučila sladit bílým cukrem. Ovesnou kaši sladím jedině medem, to samé krupici. Zbytek věcí co snídám a je potřeba to trochu dosladit (zakysanka a tvaroh) sladím hnědým cukrem. DOma to používám jen já a to 500g balení mi vydrží přibližně na měsíc. Stojí okolo 30-50,- (jak kde) a přijde mi, že sladí daleko víc, jak klasický bílý cukr a navíc jídlu dodá takovou specifickou chuť.

Svačinky

Ke svačince je nejlepší ovoce doplněný třeba müsly tyčinkou nebo nějakejma cereálníma sušenkama. Ve škole je osvědčila pro okamžitý doplnění cukru jako nejlepší řešení müsly tyčinka. K tomu ovoci, někde jsem se dočetla, že za den by se měl sníst pouze jeden banán, 2 jablka, 100g jahod atd. S výčtem ovoce bych mohla pokračovat do nekonečně. V zásadě nejspíš by mělo platit to, že co jste si dali za ovoce k snídani, si logicky nedáte ještě i na svačinku. Každý ovoce obsahuje jiný vitamíny atd, takže když někdo bude pořád jíst jeden druh ovoce, budou mu chybět ostatní vitamíny, ale toho, co je obsažen v tom daném druhu ovoce, bude mít přebytek.
K odpoledním svačinkám by se nejlépe hodil nějaký jogurt nebo zelenina. Víc to nepotřebuje, protože většinou se všechny na oběd tak napereme, že stejně na svačinku nemyslíme a nebo máme oběd pozdě, takže rovnou přecházíme na večeři.

Obědy

Oběd je v podstatě nejhlavnější jídlo dne. Měl by být teplý! Já osobně obědy neřeším. Mamka musí vařit dietně, takže i když mnohdy ten můj oběd vypadá pekelně tučně nebo kaloricky, vězte, že tomu tak rozhodně není.
Samozřejmně, že se snažím si dávat malé nebo menší porce (abyste tomu rozumněly, snížila jsem obědové porce na polovinu oproti příjmu před novým rokem, nebyl pro mě problém na oběd zdlabat 6 knedlíků nebo něco přes 300g hranolek a brambor) a odnaučila jsem se jednu zásadní věc, kterou byste se měly odnaučit taky (ty z vás co to dělají): Obědvat u televize nebo v pokojíčku u NB (PC). Tohle je to největší zlo, co mže být, jelikož si v průběhu jídla neuvědomíte, kolik toho snítě, protože se soustředíte na nějakou jinou činnost (nevědomky) a nahážete to do sebe poměrně rychle, takže máte dřív pocit hladu, než když si sednete stranou od všech rušivých elementů a jíte v klidu někde mimo.

Večeře

Ta by měla být rozdělena do dvou fází. První fáze, je takzvaná první večeře. Ta by měla být někdy kolem páté až šesté hodiny. Na té byste si měli dát pořádnou nálož bílkovin! Nejlepší na večeři je dát si tvaroh na slano, cottage, šunky, sýry, zeleninu, vajíčka atd.
Já si většinou udělám takovej mix. Dám si kousek šunky, kousek sýru, nějakou zeleninu a mám z toho obložený talíř a ten pomalu "zpracovávám" kolikrát za mě někdo dojídá, protože to vypadá strašně moc. Další typ a je to moc dobrý, je můj výmysl, kterej jsem nazvala Zeleninová bomba (zde), tu obohacuji o nějakou šunku, nebo kvalitní párečky, abych měla taky nějaký maso, ale někdy si to dám i bez toho.
Na večeři by se nemělo jíst pečivo. No jelikož já se za celý den k pečinu ani nepřiblížím, jím ho na první večeři, protože je to taky potřeba. Když už teda pečivo, tak nějaké tmavé. Někdy nahrazuji pečivo takovejma těma křehkejma plátkama, protože než do sebe na noc valit bílej rohlík, radši si dám ty plátky.
Druhá fáze, alias druhá večeře by měla být jenom lehké doplnění, aby mělo tělo co dělat přes noc a nepřepadl nás hlad. Většinou si dávám jenom zeleninu, bez ničeho. Okurek, papriku, ředkvičky atd. POzor na mrkev, obsahuje hodně cukru, takže takhle na večer není příliš ideální.

co na závěr?

Na závěr bych jenom chtěla opět upozornit, že nikoho nepoučuji a jenom jsem vám chtěla dát typy na to, co se dá dělat, jak se dá jíst a v podstatě můžete vidět, že se takhle stavuju už přibližně 4 měsíce a kila jdou dolů, jdou sice pomalu, ale jdou a to je pro mě to hlavní.
Kdybyste měly jakýkoliv dotazy, nebo dokonce nápady na jídla v průběhu dne, napište a já to někdy doplním (až se sejde hooodně nápadů) o další díl tohohle příspěvku.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 xo / fettsack xo / fettsack | Web | 23. května 2012 v 12:25 | Reagovat

diki za tipy nieco si z toho osvojim,lebo moj ,,neustart,, sa uz blizi :D

2 I´m not perfect I´m not perfect | Web | 23. května 2012 v 12:25 | Reagovat

Dvě VŠ bych 100% nedala x)) Díky za podporu ;)
Septum je pierc v nose, ale já to nechci tak jak myslíš ty xD Nebudu vypadat jako bejček xD Až si to nechám píchnout, tak ti to vyfotím ;)

3 I´m not perfect I´m not perfect | Web | 23. května 2012 v 12:57 | Reagovat

Je to propíchlá přepážka, ale já tam nechci kroužek a nechci aby to šlo nějak extra moc vidět, takže snad nebudu jako bejček xD

4 Sida Sida | Web | 23. května 2012 v 13:38 | Reagovat

mnam třešne zavidím!!!! mi třešen nemame měli jsme ale při bouřce se zlomila a už nešlo nic udělat :-| pořád mi chybí!

5 Kate Kate | Web | 23. května 2012 v 14:55 | Reagovat

díky moc, že jsi napsala tenhle článek, já si totiž myslím, že jím pořád to samé :-) :/ něco určitě vyzkouším :-)

6 bethany bethany | Web | 23. května 2012 v 16:23 | Reagovat

Já třeba bych se ovesné kaše nebo banánových lívanců prostě bála, to samé musli tyčinky.... jinak pěkný článek. :)

7 Melisa Melisa | Web | 23. května 2012 v 16:25 | Reagovat

Supeeer :))) Zase jsem se dozvěděla něco nového, i když jsem podobné od tebe už četla ^^

8 motivovana motivovana | Web | 23. května 2012 v 17:11 | Reagovat

jeste ze te tu s takovyma clankama mame :) :-)

9 wantbesexythin wantbesexythin | Web | 23. května 2012 v 20:01 | Reagovat

Ahoj :) takže jsem si stáhla fázi 1 a vypadá to docela dost zajímavě. Jak se tak dívám, tak se to cvičí každý workout jeden týden že? a kolikrát týdně, tříkrát? Nějak mi tahle informace unikla.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama