Nebezpečný břišní tuk!

15. března 2012 v 11:02 | FatLady |  Všechno možné a okolo!
Je tady první z několikrá článků, ke kterým jsem dostala inspiraci díky knize: Ploché břicho za 6 týdnů.

Takže, jak již název napovídá a někomu jsem to již psala do komentářů, tak jsem zjistila hodně zajímavých věcí. Nejvíce tuku se ukládá na břiše. I ti, co jsou hubení a nemají zpevněnou postavu ho mají na břiše víc než dost a měli by se pokusit o změnu životního stylu.
Všechny se měříme (naše postavy a ideály váhy) tak zvaným a asi nejznámnějším měřítkem BMI (Body Mass Index). Jenže ono jich existuje víc. Jsou další dva, které jsou stejně důležité a dostatečně nám ukazují jak na tom jsme, proto na ně nesmíme zapomínat. Především nám říkají, jakou ideální váhu bychom měli mít případně jaké tělo by pro nás bylo nejpřijatelnější.
Jak se měří a počítá BMI všechny víte, tím se zabývat rozhodně nebudu. Ale prozradím vám další dva měřiče. Ten první je tzv. Brocův index, kdy se vezme výška a odečte se 100-110. To by měla být ideální váha. Moje ideální váha by tedy měla být mezi 60-70 kily. U mužů se bere odečet 100 a u žen je to 105-110, ale jak komu co sedí. Tohle je pouze obecné měření. Dalším zajímavým měřením je Waist to hip ratio (WHR) neboli poměr pasu a boků. Jenoduše se změří pas v cm a poté se vydělí boky v cm a měly bychom my holky dostat číslo do 0,85, muži pak do 1. Já mám 0,82 asi, takže jsem sice v normě, ale BMI a BI mluvěj jinak.
Břicho se skládá z pěti velmi důležitých svalů.Přímý sval břišní, Zevní šikmý sval, Vnitřní šikmý sval, Příčný sval břišní a Čtyřhranný sval bederní. Všechny tyto svaly bychom při posilování měli pořádně protahovat!
Teď se dostávám k tomu, proč je valstně tenhle břišní tuk tak nebezpečný. Je řada různých nemocí o kterých jste některé možná ani neslyšely, ale jsem docela dost nebezpečné. Já sama mám už díky své váze jednu z nich a mám "krásné" předpoklady k dalším, jelikož jsou v rodině a moje mamka i babička jsou taky při těle.
Nemoci související s nadměrným břišním tukem:
- hypertenze (vysoký krevní tlak)
- cukrovka (diabetes mellitus 2. typu)
- arterioskleróza (zánětlivé uzavření cév)
- infarkt myokardu
- mrtvice
- plicní embólie a trombóza
- žlučové kameny
- předčasné popotřebení kloubů
- dna
- poruchy metabolismu tuků
- ztučnelá játra, záněty jater
- deprese
- nádorová onemocnění (nejvíce tlusté střevo, rakovina prsu, dělohy a prostaty)
- poruchy dýchání během spánku, silné chrápní a dechové pauzy (spánková apnoe)

Tohle jsou ty nejrozšířenější nemoci, co v knize uvedli, zároveň upozorňují, že je toho daleko více a chce to opravu disciplínu v jídle a celkově!
Faktory, které nás musí varovat, že je něco v nepořádku jsou:
- zvětšený objem pasu (u žen nad 88cm a u mužů nad 102cm)
- zvýšený krevní tlak (130/85)
- zvýšený cukr v krvi (na lačno - 7,0 mmol/l)
- HDL-cholesterol (u můžu nad 40mg/dl krve a u žen nad 45mg/dl krve)
- triglyceridy - 150mg/dl

Pak je tu dále další riziko, proč máme tolik břišního tuku. Jednoduše nám nefungují endokrynní žlázy tak, jak by měli. Toe hlavně když máme poruchy štítné žlázy, ale díky břišnímu tuku, který se v extrémních případech po delší době začne sám chovat jako endokrynní žláza (tj. začne si sám tvoři určité hormony, které dostává do těla a tělo pak není schopné se sebou cokoliv udělat!). Jde především o to, že endokrynní žlázy tvoří životně důležité hormony, které nám pomáhají, abychom se cítili dobře, dokázaly si poradit s jídlem a dostávaly se nám do těla všechy potřebné a důležité živiny. Projev těla, že má hlad, není proto, že má prázdný žaludek a nemůže trávit. Může za to snížení hladiny cukru v krvi, ze které bereme energii.
Tady je pár předpokladů za kterých se nám bude ukládat nadměrně tuk v oblasti břicha:
- nevhodná strava
- málo času (nemáme čas se najíst, uvařit si jídlo, tak se uchylujeme do fastfooů, k hotovkám a polotovarů)
- není pohyb
- máme to dědičné
- stárneme
- požíváme nadměrné množství alkoholu (alkohol je jed, se kterým se musí poprat naše játra a když se perou s alkoholem, špatně funguje jejich přirozená a důležitější funkce)
- diety, dietní chyby a jo-jo efekty
- cigarety (pro ty, co kouří, je to fajn, ale poté co přestanou, tělu chybí "návyk" proto se to dohání jídlem)
- hormonální poruchy (endokrynní potíže se žlázami, co produkují hormony)

Tohle bylo varování a poznatky, co jsem se dočetla. Zkuste se nad tímto zamyslet. Následovat bude článek, ve kterém vám sem hodím rady, jak správně nakupovat, jak cvičit, co dělat, aby se prostě břišní tuk ztrácel a nenarůstal.
DOufám, že jsem vás moc nevyděsila xD
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 xo / fettsack xo / fettsack | Web | 15. března 2012 v 12:39 | Reagovat

tak studovat to mozu aj 100 rokov,ale dolezitejsie je to vyskusat na vlastnej kozi,az potom mozu nieco tvrdit...ako ja viem ze mozno u väcsiny co testovali to je tak,ale nie u kazdeho, napr.taka moja segra ma tuk iba na zadku a stehnach,do pol pasa je vychrtla a brucho ma krasne vyrysovane,kazdy je iny

2 hubnuti-nutne hubnuti-nutne | Web | 15. března 2012 v 14:59 | Reagovat

noo tyhle články mě dycky hrozně štvou.. protože já mám většinu svého právě kolem břicha.. takový ten okrasný prstenec..

3 hubnuti-nutne hubnuti-nutne | Web | 15. března 2012 v 15:41 | Reagovat

:D potěší že nejsem sama.. :D to já bych radši měla trochu větší zadek, ale úzký pas k tomu.. ale to néé :D

4 Jane Jane | Web | 15. března 2012 v 18:12 | Reagovat

Už jsem o tom tak všemožně četla, ale tady je to krásně shrnuté :)
Mám štěstí, že mám po mamce postavu podle přesýpacích hodin, i když ten pas by taky mohl být hezčí.. ona vlastně celá postava by padala líp štíhlejší :D

5 Lucka Lucka | Web | 7. ledna 2015 v 23:44 | Reagovat

Koukněte na 10 potravin díky kterým se zbavíte přebytečného břišního tuku.
http://hubnuti-ihned.cz/jak-zhubnout-brisni-tuk/

Držím všem palce při hubnutí :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama